onsdag, november 15, 2006

Gas

Jag gillar ord.

Men när man sitter och översätter hela jävla dagarna, så blir det lite väl många på en dag. Man får hitta sätt att hålla sig 1) vaken och 2) underhållen.

Den här gasledningen. Det enda man får tänka på om man är svensk, tycker tidningarna. Fast man kan inte göra nåt åt det, bara tycka att Gotska Sandön är himla fin och att ryssar en bit därifrån inte är så där himla läckert.

I alla fall.

Jag tappade bort mig i översättning svenska => engelska och hade lite kul åt följande:

underhållsplattform utanför Gotska Sandön
.... lite after-work på plattformen med ryssarna efter jobbet, girls?

"Ingen kommer att kunna röra sig över havet utan att ryssarna får veta det"
... killar, slut på allt runkande på sjön, för då kommer ryssarna och tar er!


/Miss Ocko

5 kommentarer:

Anonym sa...

Идите вы все нахуй, Джо неуловимые!
Вы ж никому нах не пригодились.
Скушайте гороху, попердите и нюхайте собственный ГАЗ.

Miss Ocko sa...

but of course.

Anonym sa...

Är du översättare som jag?

Miss Ocko sa...

jajamen. översättare. men ganska omedvetet och banaskalshalkigt. och nåt jag försöker komma bort ifrån.

men lite passion skulle inte skada, så du får gärna dela med dej om du har nån.

thethe sa...

hop over to this web-site buy replica bags go to website replica designer bags wholesale investigate this site Louis Vuitton fake Bags