onsdag, september 19, 2007

jag vill

jag vill också vara enastående. vill också få till det så där, ta tiden och tänka till och tänka rätt och få er, stora, många, läskiga människor att säga ja, fan. klart vi vill ha dig.
men det är inte mig det handlar om. det handlar om det som är mitt. det jag har skapat. kanske borde man vara mindre förolämpad då, eller mer distansierad. alltså.
och så är det här med avundsjukan. jobbigt att lära mig det om mig själv. jag vill ha det du har. i alla fall ett litet tag.
vill också kunna stå och föna manen i en timma och piffa till mig. en gång.
vill ha existenshylla, lattefärgade väggar och bastu i föreningen. i ett dygn.

vill unna dig all lycka. vill säga grattis, du är grym. för det är du. och det säger jag. och så drar det lite i egot och den där jävla självkänslan.

en gång. då jävlar.


/ miss ocko

Inga kommentarer: