tisdag, december 19, 2006

Fuglesang hit och dit

Jag kan bara inte ryckas med. Jag tycker hela rymdgrejen är så otroligt trååååååååkig. Fuglesang hit och dit. Vet inte ens hur hans namn stavas. Hamnade framför ännu ett TV-inslag om honom och hans äventyr. En kompis utbrast lovord och var såååå fascinerad. Jag fattar inte.

Kollade på intervju med Muhammed Yunus istället. Cynisk journalist som såg det som sin uppgift att berätta för Yunus att man kan minsann inte låna ut pengar till tiggare. Och BARA 5 000 har slutat tigga p.g.a. mikrolån från Grameen Bank. Just det. Till slut uppmanar journalisten Yunus att bli politiker, för att förändring sker där och bara där. Yunus skrattar smått och uppmanar journalisten att göra samma sak. Om det är där han tror att förändring sker, be my guest. Gör det då! Men Yunus vill inte. Nästa fråga?!

Själv vill jag laga god och färgglad mat. Mat för fred. Vad tycks?


/ Miss Ocko

1 kommentar:

Johanna sa...

hehe.

håller med lite om den här astrunauthysterin. Det är ju lite fantastiskt. Egentligen. Men lite VÄL mycket media-hype.

Och ännu värre är ju kronprinsessan som satt i TV och ställde de löjligaste frågor jag hört till mrSpace. gosh.